Dla aktywnego życia intymnego, jedz zdrowo!

Po 40 latach prawie co drugi mężczyzna ma zaburzenia erekcji, zwane kiedyś „impotencją”. Czy możliwe jest utrzymanie zdrowia seksualnego poprzez zdrowe odżywianie?

jedz zdrowo dla dobrego seksu

Zaburzenia erekcji

Penis składa się z gąbczastej tkanki, przez którą przechodzi wiele naczyń krwionośnych. Kiedy istnieje stymulacja seksualna, mózg wysyła wiadomość do naczyń krwionośnych, aby poszerzyć i szybko pozwolić dużej ilości krwi, aby wejść do tkanki gąbczastej penisa. Penis staje się wtedy bardziej sztywny i następuje erekcja.

Każde zdarzenie lub stan, który uniemożliwia przedostanie się krwi do tkanki gąbczastej, może prowadzić do zaburzeń erekcji, czyli uporczywej niezdolności do osiągnięcia lub utrzymania poziomu erekcji wystarczającego do zadowalającej aktywności seksualnej.

Badania wykazały, że większość przypadków zaburzeń erekcji są spowodowane przyczynami fizycznymi, które zmniejszają przepływ krwi do penisa. Przyczyny te obejmują uszkodzenie jednego lub więcej nerwów, niektóre leki, zaburzenia psychiczne, takie jak stres i niepokój, jak również palenie tytoniu i narkotyków. Inne schorzenia, takie jak wysokie ciśnienie krwi, wysoki poziom cholesterolu, cukrzycy i nadmiaru alkoholu, są bezpośrednio związane z naszymi nawykami żywieniowymi.

Niektóre zmiany w nawykach żywieniowych mogą zatem pomóc w zapobieganiu chorobom, które odgrywają ważną rolę w zaburzeniach erekcji.

Dlatego warto zastanowić się czy nie potrzebujesz pomocy w utrzymaniu swojego zdrowia seksualnego. Polecamy zajrzeć na portal www.znaneleki.pl i zapoznać się z ich ofertą suplementów.

Utrzymanie zdrowej wagi ciała

Osoby z nadwagą lub otyłe są bardziej narażone na wystąpienie wysokiego ciśnienia krwi, wysokiego poziomu cholesterolu lub cukrzycy. Utrzymanie zdrowej wagi pomaga zatem zapobiegać tym chorobom związanym z zaburzeniami erekcji.

Aby dowiedzieć się, czy osiągnąłeś swoją zdrową wagę:

„Twoje zdrowie w wadze”.

Praktyczne porady dotyczące utraty lub utrzymania wagi: „Przejmij kontrolę nad swoją wagą”.

Zmniejszenie spożycia sodu (soli)

Wysokie ciśnienie krwi charakteryzuje się wysokim ciśnieniem na tętnicach. Stan ten powoduje przeciążenie pracy serca i przedwczesne zmęczenie. Ten ostatni wysyła krew wolniej i gorzej do reszty ciała, w tym do penisa.

Główną przyczyną wysokiego ciśnienia krwi jest dziedziczność. Ale inne czynniki, takie jak otyłość, palenie tytoniu, niektóre leki, brak aktywności fizycznej, stres, wysokie spożycie alkoholu i wysoka dieta sodowa, mogą predysponować do nadciśnienia.

Sód przyciąga ciecze. Wysokie zużycie sodu zwiększa zatem ilość płynów w obiegu i zwiększa ciśnienie na ścianach tętnic. Aby zapobiec lub kontrolować wysokie ciśnienie krwi, należy monitorować spożycie sodu:

  • poprzez zmniejszenie ilości soli dodawanej do gotowania i jedzenia. Przyprawić ziołami, przyprawami, sokiem z cytryny i czosnkiem;
  • unikanie słonych produktów spożywczych, takich jak żywność w puszkach, produkty żywnościowe gotowe do spożycia, przyprawy (rozkosz, ketchup, sos sojowy itp.), marynaty, chipsy, wędzone i suszone mięso;
  • preferując świeże lub mrożone jedzenie. Przed użyciem dokładnie wypłukać żywność w puszkach (owoce, warzywa, rośliny strączkowe);
  • poprzez skonsultowanie się z tabelą Nutrition Facts na opakowaniach produktów, aby dowiedzieć się o ich zawartości sodu.

Zastąpienie złych tłuszczów dobrymi tłuszczami.

Zbyt dużo cholesterolu we krwi powoduje, że tłuszcz gromadzi się w tętnicach i utrudnia prawidłowy przepływ krwi przez ciało, w tym penisa.

Aby kontrolować ilość cholesterolu we krwi, zacznij od zmniejszenia spożycia tłuszczu. Wybieraj chude kawałki mięsa, włączaj ryby i rośliny strączkowe do swojego menu i preferuj mleko o niskiej zawartości tłuszczu oraz alternatywy (mleko, jogurt, ser).

Następnie odejść od złych tłuszczów, które zwiększają ilość cholesterolu we krwi, do dobrych tłuszczów. Dobre tłuszcze to „drenażowe” tętnice: eliminują one nadmiar cholesterolu.

Źródła złego tłuszczu

  • (tłuszcze nasycone i tłuszcze trans) Źródła dobrych tłuszczów
  • (tłuszcze nienasycone)
  • Masło, smalec, skracanie, uwodornione margaryny Nieuwodornione margaryny
  • Mięso, ser, mleko pełne Ryby, orzechy i nasiona
  • Olej palmowy, z kopry i z orzechów kokosowych Oleje (głównie canola, oliwki i orzechy ziemne)
  • Niektóre produkty przetworzone (mrożonki, ciasta, desery, ciastka, krakersy itp.)

Ograniczenie spożycia alkoholu

Może alkohol pomoże ci się zrelaksować. Jednak zbyt duża ilość alkoholu może spowolnić układ nerwowy, a tym samym spowolnić odruchy. Wzniesienie może być wtedy trudniejsze do osiągnięcia.

Dla mężczyzny umiarkowane spożycie alkoholu to maksymalnie dwie szklanki dziennie. Liczba napojów w tygodniu nie powinna przekraczać 14.

Kontroluj swoją cukrzycę.

Około 34-45% mężczyzn z cukrzycą ma zaburzenia erekcji. Ryzyko wzrasta wraz z wiekiem, czasem trwania cukrzycy, palenia tytoniu, nadciśnienia tętniczego, dyslipidemii lub chorób układu krążenia oraz słabej kontroli cukrzycy (zbyt duża ilość cukru we krwi).

Nieprawidłowo wysoki poziom cukru we krwi stopniowo powoduje uszkodzenie nerwów, naczyń krwionośnych i organów u osób chorych na cukrzycę. Dobra kontrola ilości cukru we krwi pozwala na dłuższe życie bez powikłań związanych z cukrzycą.

Dowiedz się, jak przejąć kontrolę nad swoją cukrzycą, klikając tutaj.

Wielokrotne stany mogą prowadzić do zaburzeń erekcji. Umieść wszystkie szanse na swojej stronie, przyjmując zdrową dietę, będąc aktywnym, utrzymując normalną wagę, rzucając palenie i zarządzanie stresem dobrze!

Dodaj komentarz